Berkepentingan

okeh, mau cerita sikit.. heheh.
(baru buat nescaffe 3in 1..adesss, punya men sedap pagi2 camni)



kalau benda tu tiada kaitan dengan kita, tahap keprihtainan kita di mana? atau berapa tinggi tahap keprihatinan kita. x mau ckp jauh2 la, aku sendiri . peangai yg perlu di ubah. Apabila benda tu tiada kaitan dengan kita, kita buat tahu x tahu ja kan.
cuba kena dkt batang hidung sendiri(bagi yg ada btg hidung la.huhu, xlawak).
kalau kena sendiri, sana la mula tahap keprihatinan berada pada level tertinggi. fuhhh

sebagai contoh, aku di bilik jam 1 tgh hari, ternampak berita on9 jepun dilanda Tsunami!!!!..

aKU? terus terang aku katakan, aku x rasa apa2 pun..tengok la, sebab kita xda saudara amara sana, tiada kawan2 sana, tiada cewek2 sana(hehe). sebab tiada ini, tiada itu, sebab kita tiada KEPENTINGAN kita langsung xpeduli.



selang bebrapa jam selepas itu, timbul la amaran2 dari pusat2 kaji cuaca seluruh dunia yg mengatakan ombak tsunami tersebut akan menghempap pantai2 negara2 disekitar jepun, termasuk malaysia juga..

fuhhh!..
masa tu la berdoa "ya Allah semoga kami di malaysia selamat semuanya".

atau versi laiannya mcm yg aku buat. "kudat? harap2 semuanya selamat".

punya buruk perangai, mau kena tmpat sendiri baru kau mau berdoa...fuhhh...

jadi, perangai ni perlu di ubah jangan lah ada kepentingan sahaja baru prihatian, baru peduli, baru cakna(ayat smart sikit).

ok, harap2 semua kawan2 ok kan? kawan2 semua x macam aku kan?

ok, smpai sini sahaja entry yg smart juga aku rasa.kekeke

ok, nescafe 3 in 1 aku sejuk sudaa..adeiii, x da feel sudaaaaaaa


salam berkepentingan.

1 comments:

Mohd Hamka said...

smart..

Post a Comment